BEDRIJFSPROFIEL

Historie

Al meer dan 30 jaar is W.H. de Bruijn Lexmond een begrip op het gebied van landbouwmechanisatie. Om hobby en ambitie te combineren startte de heer W.H. de Bruijn in 1987 een mechanisatiebedrijf. In samenwerking met de Kamer van Koophandel werd gezocht naar een locatie waar ruimte was in de markt. De keuze viel op een pand aan Lakerveld in Lexmond. Met alle medewerking van de gemeente Zederik kon, na een kleine verbouwing, gestart worden.

Twee jaar na de start werd de eerste medewerker verwelkomd, de heer Jan de Groot.
In het begin werd alle werk wat zich aandiende aangenomen. Het wachten was op de kans een A-dealerschap te verwerven. Deze kans deed zich al snel voor, in 1989, in de vorm van het dealerschap van A-merk Deutz Fahr. Later, in de jaren ’90 volgden dealerschappen van onder andere Trioliet, Stoll, Bogballe en Caterpillar.

Toen het pand niet meer voorzag in de behoefte werd besloten om nieuw te gaan bouwen. We kozen ervoor om in één keer dusdanig te bouwen dat we weer jaren vooruit konden. Wederom met alle medewerking van de gemeente lag er binnen 2 jaar een vergunning op tafel. In 1996 is de bouw begonnen. Om ons heen werd een pand van 1500 m2 begane grond gebouwd. Na 2 hectische jaren was de bouw, in 1998 klaar.

In het jaar 2015 is de eenmanszaak omgezet naar een vennootschap onder firma, waarin ook de volgende generatie actief is binnen de directie.

In 2017 bestond het bedrijf 30 jaar. We zijn in de jaren uitgegroeid tot een bloeiend bedrijf waar dagelijks een hecht team aan het werk is. Gemotiveerd door onze trouwe klantenkring, vakbekwame medewerkers en professionele leveranciers maken we steeds nieuwe plannen.

Doelstellingen

Om continuïteit voor onze klanten en medewerkers te kunnen waarborgen, is een van onze kerndoelen het behalen van een gezond resultaat, waardoor we in de gelegenheid zijn ons kennis-, service-, en voorraadniveau op peil te houden.

Werkgebied

Ons bedrijf, gevestigd in Lexmond, is vooral actief in de volgende gebieden:

  • Alblasserwaard
  • Vijfheerenlanden
  • West-Betuwe
  • Utrechtse Heuvelrug

Werkplaats

In onze werkplaats werken enthousiaste, goed opgeleide monteurs die ruim beschikken over de nodige vakkennis om te voldoen aan de wensen en eisen van onze klanten. Onze werkplaats is voorzien van moderne faciliteiten waarin onze monteurs optimaal kunnen functioneren, zoals:

  • Vermogenstesten, meetvermogen tot 600 pk
  • Hydrauliekserviceafdeling waar wij slangen kunnen repareren en produceren tot 1,5”
  • Bandenmonteerapparaat
  • Kraanbaan met hijsvermogen tot 5 ton
  • Speciaal ingerichte wasruimte voor reiniging van machines, tractoren en/of onderdelen
  • Airco servicestation
  • Draaibank voor reparaties en productie van diverse speciaal-onderdelen
  • Uitgebreide diagnose- en uitleesapparatuur

Verkoop

Onze vaste vertegenwoordigers werken dagelijks aan het leggen van contacten en het onderhouden van relaties. De afdeling verkoop wordt door hen vakkundig en klantgericht verzorgd. Ze behartigen de verkoop van de producten die wij vertegenwoordigen, en de grote, voortdurend wisselende, voorraad gebruikte machines en trekkers. Het grootste gebied wordt vertegenwoordigd door Jan de Groot. Jan werkt fulltime in de Alblasserwaard, Vijfheerenlanden en West-Betuwe. Onze vertegenwoordiger Jan Maarten de Bruijn werkt voornamelijk in de Utrechtse Heuvelrug. Gebruikte machines en trekkers die minder geschikt zijn om aan te bieden aan onze klanten worden door Willem de Bruijn verhandeld. Hij onderhoudt de reeds jarenlang bestaande contacten met afnemers in onder andere België, Denemarken, Polen, Spanje en Canada.

Onderdelenvoorziening

Wij beschikken over een ruime voorraad onderdelen, nieuw en gebruikt. Door onze jarenlange relaties met de leveranciers zijn we meestal in staat een gevraagd onderdeel per nachtleveranties de volgende morgen vóór acht uur in huis te hebben.

Ons voorraadbeleid is erop afgestemd onze klanten te allen tijde goed van dienst te kunnen zijn. Hierbij weegt deze servicegraad hoger op dan de omzetsnelheid.

Ons magazijn wordt beheerd door Diederik. Diederik draagt zorg voor alle inkomende en uitgaande goederen, en is onze contactpersoon voor klanten die gebruikmaken van Kramp Online Service.

Kennis

De kennis waar we over beschikken wordt steeds op peil gehouden, om de ontwikkelingen van de techniek op de voet te kunnen volgen. Zowel landelijke opleidingen als specifieke merk-gebonden trainingen worden voortdurend gevolgd, om onze klanten van dienst te kunnen zijn.

Service

Wij beschikken over drie volledig uitgeruste servicewagens om 24 uur per dag en 6, zo nodig 7, dagen per week voor onze klanten klaar te kunnen staan. Voor klanten wordt dit buiten de werktijden niet extra belast.
Ook hebben we een eigen transportmogelijkheid om de machines en tractoren professioneel af te leveren. Ook kunnen we hiermee bij een klant met een storing, waarbij reparatie in onze werkplaats vereist is, een van onze inzet machines of trekkers afleveren.

Dealerschappen

Bewust is er voor gekozen ons in te zetten voor een beperkt aantal A-merken. Voordat er beslist wordt of we een dealerschap wel of niet aangaan, bekijken we of het product onze doelgroep dient. Wij verwachten van onze merken kwaliteit, duurzaamheid en continuïteit. Pas als gebleken is dat het product in ons bedrijf past, gaan we het dealerschap aan.

Door onze keuze slechts een beperkt aantal merken te vertegenwoordigen, zijn we in staat gemiddeld hoge aantallen te behalen. Hierdoor zijn we in staat ons kennis- en voorraad peil op een zo hoog mogelijk niveau te houden.

Administratie

De boekhoudkundige taken in ons bedrijf worden door Elizabeth verzorgd. Elizabeth draagt zorg voor onder andere de financiële administratie en personeelsadministratie, en ondersteunt de in- en verkoop en het magazijn.